PURMEREND - De lokale horeca hebben het tijdens de pandemie niet gemakkelijk. Konden ze voor de pandemie nog genieten van volle terrassen en goed gevulde restaurants, blijft het voor velen nu moeizaam. Het platform Purmerendeetlekker.nl probeert de lokale horeca op de kaart te brengen. Met een actieve Facebook- en Instagrampagina en daarnaast de website Purmerendeetlekker.nl worden aan het platform aangesloten horeca regelmatig in het zonnetje gezet.


“Purmerendeetlekker.nl is bedoeld om een tegenwicht te bieden aan platforms als The Fork, Ubereats en Thuisbezorgd,” licht Sanda van Dam van MaliCompany, het marketing bureau achter het initiatief Purmerendeetlekker.nl toe. “Purmerenders gaan graag uit eten en laten vaak eten bezorgen. Veel consumenten zijn echter niet op de hoogte van de grote hoeveelheid geld dat jaarlijks direct naar dergelijke platforms gaan. Purmerendeetlekker.nl biedt een alternatief. Wij werken met een eenmalige maandelijkse lage fee en geen percentages op de verkoop. Op die manier houdt de horeca meer over en houden we samen Purmerend een levendige stad met de beste horeca.” Overigens mogen de horeca die zich nu aansluiten het tot maart gratis proberen.

Door middel van leuke en terugkerende winacties probeert Purmerendeetlekker.nl een trouwe hoeveelheid fans op te bouwen. De winacties bestaan uit producten die de horeca beschikbaar stellen. Zo komen mensen ook met hen in contact. Daarnaast maakt Purmerendeetlekker.nl ook dagelijks reclame voor de aangesloten horeca. “De bedoeling is dat mensen straks door hun Facebook of Instagram feed scrollen en zo inspiratie opdoen voor wat ze die avond willen eten.”

Purmerendeetlekker.nl is nu een maand online en ontvangt al veel positieve reacties van zowel de horeca zelf als de consumenten. Inmiddels staat Zaanstadeetlekker.nl ook al in de steigers en is de hoop dat die binnenkort ook gelanceerd wordt.


Links:

https://purmerendeetlekker.nl/

https://www.facebook.com/Purmerendeetlekker/

https://www.instagram.com/purmerendeetlekker/