Of je nu een roker bent of voor andere doeleinden wel eens buitenshuis een aansteker gebruikt, je kent vast wel het fenomeen van de wind die spelbreker is. Je ontsteekt je aansteker maar voordat je hebt kunnen handelen is het vlammetje alweer uitgewaaid. Je hand ervoor houden is een optie. Maar dan moet je weer opletten dat je je vingers niet brandt. En bij harde wind werkt ook dat niet altijd. Gelukkig is daar nu een oplossing voor in de handel. De stormaansteker is robuust en laat zich niet zomaar uitblazen.


Ideaal voor op het strand of een andere buitenlocatie

De stormaansteker is ideaal op het strand of het open veld. Ook bij een wandeling over de hei kan het flink waaien tenslotte. In de horeca wordt de stormaansteker vaak gebruikt voor het aansteken van waxinelichtjes op het terras. Dat gaat vaak een stuk makkelijker en sneller dan met een gewone aansteker.

Een aansteker als promotiemateriaal voor je bedrijf

De aansteker is nog altijd heel populair als promotiemateriaal voor bedrijven. Ook al mag er op steeds minder openbare plekken worden gerookt. Je kunt hiermee je bedrijfsnaam extra onder de aandacht brengen. Mensen die vaak een aansteker gebruiken zullen die naam dan steeds zien en dat helpt wellicht als ze op zoek zijn naar een bedrijf dat jouw diensten of producten aanbiedt. Daarom kiezen bedrijven er vaak voor om ook het webadres op de aansteker te laten zetten. Zo kan een mogelijk geïnteresseerde klant meteen informatie opzoeken. Een QR code die verwijst naar je website is natuurlijk ook heel modern. Die kan worden gescand met een smartphone of tablet om direct door te sturen naar de website van je bedrijf.

Aan de slag met promotie van je bedrijf

Wil je aan de slag met de promotie van je bedrijf? Laat dan bijvoorbeeld BIC aanstekers bedrukken. Die zijn leverbaar in verschillende uitvoeringen en kleuren. Let er bij het kiezen van een kleur op dat je logo er goed mee contrasteert. Je ontvangt altijd een proefdruk nadat je je bestelling hebt geplaatst. Dan zie je hoe het eindresultaat eruit gaat zien in een digitale afbeelding. Als dan blijkt dat de kleuren niet mooi uitkomen dan kun je dit nog aanpassen voordat de opdracht in productie wordt genomen.

Bestel een realistisch aantal aanstekers

Bij het bedrukken van producten geldt altijd dat de stuksprijs daalt naarmate je een grotere afname doet. Maar bedenk altijd vooraf hoeveel je nodig hebt. Tien stuks bestellen is niet echt effectief en meestal geldt sowieso een minimum van 50 of 100. Maar bestel geen duizenden aanstekers als je er per week maar tien weggeeft. Dan heb je een voorraad waar je jaren mee doet. Niet handig als je na een paar jaar besluit om de naam van je bedrijf aan te passen of over te stappen naar een nieuw en moderner bedrijfslogo.