ZWAAG - In een wereld waarin kranten bol staan van de tekorten aan handjes in de aannemerij belooft Sanisale Zwaag binnen zes weken aan te vangen met een badkamer die je vandaag bestelt. Hoe ze die belofte waarmaken? Met een vast netwerk aan aannemers die tijd reserveren voor deze opdrachtgever. Dat eigenaar Sander van der Meij koos voor een vennoot die zelf aannemer is, maakt de cirkel rond. Die zes weken zijn gegarandeerd. Wil je ook de rest van jouw bovenverdieping aanpakken of de wanden in de woonkamer laten stuken? Het team van Sanisale maakt het waar. Op dezelfde termijn. Om het geheel in cijfers uit te drukken: Sanisale Hoorn realiseert vijftien tot twintig badkamers per maand. Uniek in een tijd waarin een jaar wachttijd doodnormaal is.


‘Ontzorgen is ons sleutelwoord,’ vertelt Sander van der Meij. ‘Wanneer je kiest voor Sanisale, kies je voor gemak en één aanspreekpunt voor jouw gehele verbouwing. Of dat nu een kleine badkamer of een volledige verbouwing betreft. En natuurlijk zijn we er ook voor particulieren die alleen een kraan of een nieuwe toiletbril zoeken. We staan voor iedereen klaar.’

A-merken tegen bodemprijzen

Sanisale is onderdeel van de FG groep, een keten met meer dan honderd filialen waarvan er zo’n 35 onder de Sanisaleformule vallen. ‘Sanisale is al dertien jaar een begrip in Nederland. Dankzij onze omvang kunnen we A-merken tegen bodemprijzen aanbieden. Daar profiteren zowel onze klanten als genoemde leveranciers van. De eerste groep betaalt nooit teveel, de tweede groep is zeker van grote leveranties. De gegarandeerde afname maakt dat onze leveranciers hun voorraden op peil houden. Dat betekent dat bestellingen altijd snel geleverd worden.’

Het proces van eerste indruk tot realisatie

Ben je op zoek naar de mogelijkheden voor jouw nieuwe badkamer? Kom naar de winkel in Zwaag en laat je verrassen door het enorme aanbod. Wil je gericht in gesprek over de mogelijkheden? Maak dan een afspraak met de adviseurs van Sanisale, zodat ze voldoende tijd kunnen reserveren voor een gericht advies. ‘Voor zo’n gesprek plannen we twee uur in zodat we de tijd kunnen nemen om alle wensen kunnen doornemen. Onder het genot van een kop bonenkoffie uiteraard. We maken een plan van aanpak en lopen een rondje door de winkel om inspiratie op te doen. Heeft de klant er een goed gevoel bij? Dan plannen we een afspraak om de badkamer in te meten en om te controleren of alle wensen van de klant in desbetreffende ruimte haalbaar zijn. Vervolgens komen wij binnen een week met een offerte voor zowel de materialen als het installatie- en tegelwerk. Daarna komt de klant nog een keer terug om alles te finetunen. Tijdens deze afspraak maken we ook een definitief 3D-ontwerp dat zowel de klant als de aannemer duidelijkheid geeft. Gaat de klant akkoord? Dan plannen we de opdracht direct in. Twee dagen voor we starten, worden de materialen geleverd. Daags daarvoor krijgt de klant een belletje van de transporteur inzake de levering. Drie weken na aanvang kan de klant van zijn/haar badkamer genieten.’

Inspiratie ligt voor het oprapen

Sander heeft naast de winkel in Zwaag ook een vestiging in Amsterdam. ‘Je ziet dat de Amsterdammer vaak andere voorkeuren heeft dan de mensen in West-Friesland. Omdat we beide doelgroepen willen inspireren, zorgen we voor een diversiteit aan stijlen in onze showrooms. Van het marmer, goud en de mozaïekmotieven waar de stedelingen vaak op aanslaan tot de meer basic stijlen die de voorkeur van de meeste West -Friezen genieten. Wil je iets dat we niet in de winkel hebben? Dat regelen we gewoon. Ook fijn in verband met de garantie!’

Sponsor van televisieprogramma’s

Klanten die naast hun badkamer ook andere delen van de woning willen laten (ver)bouwen, kunnen op het netwerk van Sanisale rekenen. ‘We hebben prettige samenwerkingen met architecten in onze regio en kunnen geïnteresseerden dan ook in contact brengen met professionals die bij hen passen. Je ziet, we doen er alles aan om onze klanten te bedienen.’

We merken op dat de naam van dit bedrijf de dienstverlening eigenlijk tekort doet. ‘Daar heb je misschien gelijk in. Toen we dertien jaar geleden met dit concept begonnen, bevond ons land zich in een diepe crisis. Daarom sprongen de bedrijven met outlet en sale in hun naam als paddenstoelen uit de grond. Wij zijn een van die bedrijven. In die tijd legden we de nadruk op het leveren van A-merken tegen bodemprijzen. Nu willen we ook graag benadrukken dat we het hele pakket -zoals hiervoor besproken- aanbieden. Gelukkig weten veel klanten dankzij mond-tot-mondreclame en onze sponsoring van programma’s als Uitstel van executie en Kopen zonder kijken dat we meer kunnen dan het leveren van spullen. Dat bewijzen we elke maand dus vijftien tot twintig keer en daar zijn we stiekem best trots op.’


Neem ook eens een kijkje in de vestiging in Amsterdam.